Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфата "върви" без дебитомер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
    Говоря за централа EDC15C5 - която е на Либрата 135кс и съответно на 156-цата, която е 136кс.
    При Либрата ако откачиш дебитомера става както казах мъртвец брутален. Няма значение от преминаване в друга карта от лоуд(х)обороти.
    Картата ли Либрата примерно на 3-та скорост от 1200рпм до 4000рпм е все едно да си извадил маркуча от смукателния колектор и да работи само в чист атмосферен режим, ама и да си затворил половината от диаметъра на колектора. При 156-цата е доста различно.
    Да не намесваме и EDC15C7, че там разликата е още по-брутална.
    Вече за EDC16 нямам наблюдение. Не съм правил експеримента.
    При по новите едц15ц5 нагоре нещата са по доста различен начин в зависимост от конкретната кола
    При 1.9 моторите и без дебитомер трябва да си вървят ако са наред говоря за 100кс. При останалите е различно за всичките модификации и версии на софтуера При ЕДЦ16 без дебитомер директно се елиминира турбината
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #32
      Естествено, че на всички коли е различно, поради простата причина , че са с различен софтуер за управление на двигателя, с различни изисквания (главно еко нормите). За това казах, че сфтуерно спокойно може да се изхвърли дебитомера. Естествено , това няма как да стане САМО с корекция на MAP таблиците. (въпреки , че май повечето "спецове", които се занимават с ремапване , само за тях са чували). Говоря да се промени алгоритъма по който работи двигателя, тогава няма как да влиза в сервизен режим , за датчик, за който ЕЦУ-то не е и чувало. Както и да е , май пак ще влезна в безсмислени спорове.
      Bobo, точно пък ти знаеш, че горивоподаването не е функция само на MAP и МАF сензора. Определя се по RPM, Load, torque и т.н. Пък и много добре знаеш, че 2,5 bar-ов МАР, няма как да покаже 2700mbar, само незнам , защо се правиш на разсеян

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
        ...... Както и да е , май пак ще влезна в безсмислени спорове.....
        Такива спорове са полезни и интересни за нас......
        Alfa 156 1,9 JTD - 02,2000г
        Avensis 2011 -2.0 D-4D

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от krasy k Покажи съобщение
          Такива спорове са полезни и интересни за нас......
          Така е!
          Alfa Romeo 166 2.0 TS 2001

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
            Естествено, че на всички коли е различно, поради простата причина , че са с различен софтуер за управление на двигателя, с различни изисквания (главно еко нормите). За това казах, че сфтуерно спокойно може да се изхвърли дебитомера. Естествено , това няма как да стане САМО с корекция на MAP таблиците. (въпреки , че май повечето "спецове", които се занимават с ремапване , само за тях са чували). Говоря да се промени алгоритъма по който работи двигателя, тогава няма как да влиза в сервизен режим , за датчик, за който ЕЦУ-то не е и чувало. Както и да е , май пак ще влезна в безсмислени спорове.
            Да ве братче, съгласен ма я ми обесни, ако приемем че А, B, C и D са коефициенти, как от формулата load=(AxMAF+BxMAP+CxRPM)xTAir/DxTwater да изхвърля цяла променлива от алгоритъма като имаш предвид че цялата система ползва повечето променливи в много различни алгоритми с различни коефициенти ? Правил съм подобни неща и то успешно като променям коефициентите и донастройвам поотделно таблиците на променливите, НО това е правено за силно тунинговани коли и за експеримент Освен това подобен вид промени хич не са за стандартна кола и цената е доста повече от 2-3 дебитомера Само цената на "алгоритъма" да се закупи за EDC15C5 e около 1200 евро. Така че малко безмисленно а и не особенно оптимално ми се струва да се прави

            П.С. Формули, модели и разни са абсолютно примерни

            ---------- Post added at 05:58 ---------- Previous post was at 05:55 ----------

            Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
            Пък и много добре знаеш, че 2,5 bar-ов МАР, няма как да покаже 2700mbar, само незнам , защо се правиш на разсеян
            Не ве когато го написах в подписа ти нямаше каква кола караш и затва писах че не си с италянка
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #36
              Коефициентите като: темп. на горивито, на въздуха, на двигателят, атмосферно налягане, дори като искаш и положението на EGR-а сложи към тях, са си ясни. Знаеш, че могат да се приемат за константни, за къс период от време. Не говоря за тях. Говоря за променливи като ,налягане във всмукателя, положение на педала на газта, обороти, изчислен въртящ момент и т.н.
              Да, MAF сензора дава най-точна и пълна(щото е масов, а не обемен разхода) информация за постъпилият в двигателят въздух, и от там се определя точната порция за да няма димност (тъй като ЕЦУ-то няма обратна връзка от изходящите газове). Тук не споря , че е така, но пак казвам, че може и без него, особенно при дизела, където "няма" бедна/богата смес. Знаеш първите турбодизели как бяха направени - механична помпа и един вакуум, който да корегира впръскването в зависимост от налягането на турбината ( функция само по MAP).

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                Коефициентите като: темп. на горивито, на въздуха, на двигателят, атмосферно налягане, дори като искаш и положението на EGR-а сложи към тях, са си ясни. Знаеш, че могат да се приемат за константни, за къс период от време. Не говоря за тях. Говоря за променливи като ,налягане във всмукателя, положение на педала на газта, обороти, изчислен въртящ момент и т.н.
                Да, MAF сензора дава най-точна и пълна(щото е масов, а не обемен разхода) информация за постъпилият в двигателят въздух, и от там се определя точната порция за да няма димност (тъй като ЕЦУ-то няма обратна връзка от изходящите газове). Тук не споря , че е така, но пак казвам, че може и без него, особенно при дизела, където "няма" бедна/богата смес. Знаеш първите турбодизели как бяха направени - механична помпа и един вакуум, който да корегира впръскването в зависимост от налягането на турбината ( функция само по MAP).
                Да ве може ма не е оптимално И коефициентите за които говоря са тези константи които за заложени от бош за всеки параметър във всеки алгоритъм а не променливите за които ти говориш
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #38
                  такааааа.
                  днес ходих на диагностика и се оказа че дебитомера е за смяна.новия ще дойде след празниците.тогава ще коментираме какво се е променило.казаха ми че при мен няма да има съществена разлика с новия дебитомер но ще видим.
                  карай бавно за да живееш по-дълго.

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                    Да ве може ма не е оптимално И коефициентите за които говоря са тези константи които за заложени от бош за всеки параметър във всеки алгоритъм а не променливите за които ти говориш
                    Добре де защо според теб алгоритъма или електрониката нe са оптимизирани все пак за един сензор.....дизеловите Алфи не дават по-добра икономичност от другите европейски марки,а те ползват или MAP или MAF ?!
                    NESH
                    156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
                      Добре де защо според теб алгоритъма или електрониката нe са оптимизирани все пак за един сензор.....дизеловите Алфи не дават по-добра икономичност от другите европейски марки,а те ползват или MAP или MAF ?!
                      Повечето дизели от новите ползват и двете пък и от по старите Та не си мислете че само италианките са така да не казвам всички ма повечето са така
                      0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                      sigpic
                      Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                      Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                      Comment


                      • #41
                        Какво не му достига на MAP-a примерно да дава пълната и необходима информация на електриниката?
                        NESH
                        156 '99 1,6TS+JR Filter+ Ported&Polished head cut 0.42mm, 4mm скъсени водачи на клапаните, ported&polish trotle body, Lightweight Alu Crank Pulley 538g , cat. off, remap

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от nesh Покажи съобщение
                          Какво не му достига на MAP-a примерно да дава пълната и необходима информация на електриниката?
                          Ами отговора на въпроса ти се състои в името на MAF-a Mass Air Flow. При дизела обема на входящия въздух е винаги един и същ и теоретично мап-а може да снабдява с достатъчно информация ЕКУ-то за да няма нужда от МАФ, но явно инженерите са предценили (и според мен правилно), че е много важна и масата на входящия въздух за да се постигне по-добро КПД. Надявам се че се досещаш че един и същ обем въздух при еднакво налягане може да има различна маса, съответно различно съдържание на кислород и от там да имаме различно КПД на горенето в горивната камера. На всичкото отгоре на италианските комънрейли МАФ-а се ползва постоянно и в по-ненатоварените режими си върви почти изцяло по дебитомер

                          П.С. Някой да направи тая тема важна че едва ли някога пак ше изпишеме толко глупости
                          Last edited by Bobo; d.m.y г., 03:31.
                          0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                          sigpic
                          Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                          Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                          Comment


                          • #43
                            Още веднъж ще кажа , че съм напълно съм съгласен , но ще изпиша и аз малко "глупости" . Когато се мерят газове винаги се говори за масов или за приведен обемн разход (нормални кубични метра). Тоест, обемният разход се привежда към температура 20'С и 1 бар налягане. За да го направим , е нужно да измерим , налягането и температурата на газа чиито обем мерим. От друга страна, като знаем колко е обема на цилиндъра, и налягането във всмукателният колектор, знаем колко въздух ще влезне в цилиндъра (вече имаме приведен обемен разход). Като знаем какъв е газа (относителното му тегло) вече имаме и масовият разход който е постъпил в цилиндъра. Обаче пълненето на цилиндъра се влияе и от променливи във времето фактори , които немогат да се се изразят с корекционни коефициенти (запушването на катализатора например) ,а и няма как да се измерят, от където идва и относителната грешка при този метод. MAF- сензора наистина би дал най-точна "картина" на това което влиза в двигателя, но метода му на измерване (термодисперсионен), дава много голяма грешка при измерването във времето поради зацапване на сензорите. (ултразвуковият е доста по-точен, но незнам защо не го ползват ).
                            Та от всичко изписано до тук , надявам се на всички е станало ясно , защо различните модели коли , вървят различно без МАФ. С две думи зависимоста е функция от доверието на тоз който е писал софта към МАФ-а .

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от dobromirski Покажи съобщение
                              Още веднъж ще кажа , че съм напълно съм съгласен , но ще изпиша и аз малко "глупости" . Когато се мерят газове винаги се говори за масов или за приведен обемн разход (нормални кубични метра). Тоест, обемният разход се привежда към температура 20'С и 1 бар налягане. За да го направим , е нужно да измерим , налягането и температурата на газа чиито обем мерим. От друга страна, като знаем колко е обема на цилиндъра, и налягането във всмукателният колектор, знаем колко въздух ще влезне в цилиндъра (вече имаме приведен обемен разход). Като знаем какъв е газа (относителното му тегло) вече имаме и масовият разход който е постъпил в цилиндъра. Обаче пълненето на цилиндъра се влияе и от променливи във времето фактори , които немогат да се се изразят с корекционни коефициенти (запушването на катализатора например) ,а и няма как да се измерят, от където идва и относителната грешка при този метод. MAF- сензора наистина би дал най-точна "картина" на това което влиза в двигателя, но метода му на измерване (термодисперсионен), дава много голяма грешка при измерването във времето поради зацапване на сензорите. (ултразвуковият е доста по-точен, но незнам защо не го ползват ).
                              Та от всичко изписано до тук , надявам се на всички е станало ясно , защо различните модели коли , вървят различно без МАФ. С две думи зависимоста е функция от доверието на тоз който е писал софта към МАФ-а .
                              0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                              sigpic
                              Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                              Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                              Comment


                              • #45
                                Дори и модерните големи (камионски) дизели все още карат без дебитомер, ако мога да вметна. За да продължи темата.
                                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                                Lancia Kappa JTD '98 -

                                Comment

                                Working...
                                X